امروز:

9 فروردین 1403

ساعت:

13:28

اداره امور عشایر استان قم

شعار سال

خسارت طوفان و سیل به روستاهای بخش مرکزی قم

وقوع طوفان شدید و بارش سنگین در بخش مرکزی خسارات مختلفی به تاسیسات و زیرساخت‌های پنج روستای این بخش وارد کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره امور عشایر استان قم به نقل از خبرگزاری فارس، بخش مرکزی قم بامداد امروز به علت بارش شدید باران گرفتار سیل شد.

نیروهای امدادی پیش از وقوع حادثه در حالت آماده‌باش بوده و هشدارهای لازم را به مردم دادند و در لحظات اولیه وقوع سیل برای خدمت‌رسانی به مردم در محل حاضر شدند. هلال احمر امروز نسبت به توزیع پتو و بسته‌های غذایی سرد و گرم اقدام کرده است.

 روستاهای جعفرآباد مسیله، علی آباد کورگل، باقرآباد، سیدآباد و مشک آباد دچار قطعی، برق، آب و گاز شدند که بر اساس اعلام شرکت گاز، مشکل گاز امروز رفع می‌شود و بر اساس اعلام شرکت توزیع نیروی برق نیز برق روستاها طی ۴۸ ساعت آینده وصل می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با تاکید بر اینکه سیلاب روستای جعفرآباد خوشبختانه هیچگونه تلفات انسانی نداشته، اضافه کرد: بر اثر تندباد، بیش از ۵۰ تیر برق بر اثر طوفان شدید در مسیر برق‌رسانی به روستاها سقوط کرده و یک دکل مخابراتی در روستای جعفرآباد مسیله سقوط کرده است.

اروجی، اضافه کرد: وضعیت اعلام شده مبنی بر احتمال وقوع باد شدید همراه با رگبار در نقاط مختلف استان همچنان ادامه داد و نیروهای امدادی تا صبح شنبه در آماده‌باش به سر می‌برند.

احمد حاجی زاده معاون سیاسی استاندار قم، امروز در محل وقوع سیل ضمن اشاره به این که ساعت ۱۱:۳۰ شب گذشته شاهد وقوع سیل،‌ گرد و خاک و طوفان در مناطقی از بخش مرکزی استان قم بودیم که خسارت‌هایی درپی داشته‌است، بیان کرد: بعد از وقوع حادثه  شاهد حضور موثر مدیران به خصوص مسئولان مرتبط با مدیریت بحران در منطقه هستیم که با استفاده از همه امکانات درحال رفع مشکلات هستند.

وی افزود: روند کمک رسانی به مردم سرعت خوبی دارد و همه مدیران مجموعه‌های مرتبط با موضوع همچون آب، برق، گاز، مخابرات، بنیاد مسکن، امور عشایر و سایر بخش‌ها در منطقه حاضر هستند و برای رفع مسائل به وجود آمده تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: مجموعه‌های حمایتی همچون ستاد اجرایی حضرت امام(ره)‌ هم پای کار هستند، همچنین شاهد کمک‌های مردمی نیز هستیم، امیدواریم حمایت‌های لازم از مردم حادثه دیده به‌خوبی دنبال و مشکل‌های ایجاد شده در منطقه به سرعت حل شود.

حاجی زاده گفت: تلاش می‌کنیم تا با حضور میدانی مدیران استان بتوانیم ظرف ۴۸ ساعت آینده همه مشکل‌های به وجود آمده برای ساکنان در منطقه حادثه دیده را حل کنیم.

مهندس تندرو مدیر امور عشایر استان قم نیز ضمن بازدید میدانی از منطقه، از تلف شدن چند راس دام سبک و آسیب به زیرساخت ها و ایلراه های عشایری، منازل مسکونی و خسارت به 19 دامداری در منطقه خبر داد. از صبح امروز شرکت تعاونی عشایری شهید بهشتی نسبت به توزیع آب شرب بهداشتی،یخ و سایر اقلام مورد نیاز در بین سیل زدگان اقدام کرده است.

اشتراک گذاری: