امروز:

1 اردیبهشت 1403

ساعت:

07:31

اداره امور عشایر استان قم

شعار سال

رئیس سازمان امور عشایر ایران:2000 کامیون تانکردار برای آبرسانی سیار به عشایر کشور نیاز است

رئیس سازمان امور عشایر ایران در دیدار با استاندار قم گفت: وضعیت ناوگان آبرسانی به عشایر مطلوب نیست و به 2000 کامیون تانکردار برای آبرسانی سیار به عشایر کشور نیاز داریم.

به گزارش روابط عمومی اداره امور عشایر استان قم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، سیدمحمد شاهچراغی استاندار قم و محمود تندرو رئیس امور عشایر استان قم با حضور در سازمان امور عشایر ایران با عباس پاپی‌زاده رئیس سازمان دیدار و در خصوص مسائل و مشکلات عشایر بویژه در حوزه تامین آب و راه عشایر استان قم گفتگو و تبادل نظر کردند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران بر احقاق کامل حق و حقوق عشایر از اعتبارات تاکید کرد و گفت: وضعیت ناوگان آبرسانی به عشایر مطلوب نیست و به 2000 کامیون تانکردار برای آبرسانی سیار به عشایر کشور نیاز داریم.

عباس پاپی زاده با بیان اینکه حداقل 500 تا 600 هزار شغل در جمعیت عشایری کشور وجود دارد و زنان عشایری هم عموما شاغل هستند، اظهار کرد: نسل جدید عشایر به دلیل وجود مشکلات حاضر به ادامه این شیوۀ از زندگی نیستند.

پاپی زاده با اشاره به برنامه های سازمان برای بهسازی تولید در مناطق عشایری، بیان کرد: راه اندازی میدان عرضه و فروش دام عشایر در استانها در دست پیگیری است و به دنبال کسب مجوزهای لازم در این خصوص هستیم.

رئیس سازمان امور عشایر با قدردانی از توجه استاندار قم به عشایر استان، گفت: مشکلات عشایر را می توان از طریق اجرای آیین نامه ساماندهی عشایر مصوب هیات وزیران و مصوبات شوراهای عشایری استانها برطرف کرد.

وی اظهار داشت: در بحران خشکسالی، برای عشایر به دنبال صدقه نیستیم بلکه باید حق و حقوق عشایر از اعتبارات به طور کامل محقق شود.

تامین آب و راه مشکل اصلی عشایر استان قم

استاندار قم نیز در این دیدار با بیان اینکه عمده مشکلات عشایر استان مسئلۀ تامین آب و راه است، گفت: استان قم دارای 220 روستا است که 50 روستا با مشکل آب مواجه هستند و از این تعداد 5 روستا مربوط به عشایر است.

سیدمحمدتقی شاهچراغی اظهار داشت: 300 خانوار عشایری در استان قم زندگی می کنند که با تامین یک کامیون تانکردار می توانیم مشکل تامین آب  آنان را برطرف کنیم.

وی با اشاره به وضعیت جاده های عشایری و مشکلات عشایر قم در فصل کوچ، ادامه داد: 58 کیلومتر راه عشایری در استان قم وجود دارد که نیازمند رسیدگی و نگهداری هستند.

اشتراک گذاری: