امروز:

7 اردیبهشت 1403

ساعت:

03:26

اداره امور عشایر استان قم

شعار سال

برگزاری جلسه تفاهم نامه همکاری مشترک اداره امور عشایر استان قم و صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر

به گزارش روابط عمومی اداره امور عشایر استان قم، در راستای تفاهم نامه همکاری مشترک اداره امور عشایر و صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر امروز جلسه ای با حضور مدیرعامل و کارشناس صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، رئیس و کارشناسان امور عشایر استان قم برگزار گردید.

مهندس رحیمی مدیر عامل صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر درباره مفاد، اهداف، تعهدات و زمینه های همکاری مشترک تفاهم نامه توضیحاتی ارائه نمودند. وی گفت: به دلیل اینکه جمعیت آماری عشایر پایین است، نهایتا 500 نفر عشایر می توانند مشمول صندوق بیمه عشایر باشند، که گروه سنی 18 تا 50 ساله را دربر می گیرد.

وی افزود: اولین اقدامی که باید انجام بگیرد تغییر هویت افراد در سامانه صبا به عشایر می باشد. ایشان تاکید کردند: برای کارگزاری، صرفه اقتصادی هم مهم است و هر کارگزاری حداقل باید 500 نفر بیمه شده فعال داشته باشد.

وی در ادامه افزود: دفتر کارگزاری باید در مکانی احداث شود که در آن مکان کارگزاری دیگری وجود نداشته باشد. رحیمی اظهار داشت: جامعه هدف کارگزارن بیمه کل استان قم است که شامل شهرهای زیر 20 هزار نفر، روستائیان، و کشاورزان ساکن شهرهای بالای 20 هزار نفر هستند.

در ادامه مهندس تندرو رئیس اداره امور عشایر استان قم اظهار داشت: حدود 300 خانوار عشایری تحت حمایت اداره امور عشایر هستند و خدمات زیادی به این جامعه عشایری ارائه می دهیم که از این خدمات می توانیم بعنوان یک اهرم در ازای خدامت ارائه شده استفاده کنیم.

وی گفت: مشکل اساسی که وجود دارد این است که کارگزاری بیمه زیر مجموعه دهیاری است و دهیاری در بیمه کردن عشایر بصورت تفکیکی عمل نمی کند و جامعه روستائی و عشایری را از هم تفکیک نمی کند که مستلزم بازنگری است. وی تاکید کرد: کارگروه استانی موضوع این تفاهم نامه جهت بررسی موانع و مشکلات سر راه پوشش بیمه اجتماعی مشمولین تفاهم نامه باید بصورت فصلی تشکیل شود.

اشتراک گذاری: